اصول طراحی فرم ثبت نام سایت

اهمیت فرم ثبت نام

ممکنه فکر کنین که اگه مشتری واقعا به خدمات یا اجناس شما علاقه داشته باشه، فرم ثبت نام رو تکمیل می کنه پس به چه دلیل وقت خود رو واسه طراحی یه فرم ثبت نام اصولی هدر بدین؟ در واقع فرم ثبت نام نقشی اساسی در تکمیل موفقیت بازاریابی شما اجرا می کنه، هر تجارتی هدف و مشتری مخصوص به خود رو داره پس اصولی رو که در ادامه معرفی می کنیم رو در فرم ثبت نام سایت خود استفاده کنین تا بیشترین بازدهی رو واسه شما داشته باشه.

 

طول فرم ثبت نام

استاندارد مشخصی واسه طول فرم ثبت نام معرفی نشده ولی بیشتر کارشناسان بازاریابی فکر می کنن که نباید بیشتر از ۳ یا ۴ سوال رو شامل شه. از یه طرف کوتاهی اون به درد بخور میشه ولی از طرف دیگه کم بودن زیادتر از اندازه سوالات فرم ثبت نام یا خرید ممکنه اسپم یا مشتریان غیرواقعی رو در سایت شما زیاد کنه. زیاد شدن تعداد فیلدها تا ۷ الی ۱۰ تا مشتریان واقعی رو به شما معرفی می کنه ولی در مقابل ممکنه آتهایی که وقت زیادی واسه پر کردن فرم ثبت نام شما ندارن رو از دست بدین. علاوه بر این که معمولا در دنیای مجازی افراد علاقه ای به گفتن اطلاعات شخصی خود ندارن و طولانی بودن فرم ثبت نام ممکنه حس سوء استفاده رو در اونا بسازه.

اسپم

اگه مجبور به به کار گیری فرم ثبت نام طولانی هستین اونو در دو صفحه طراحی کنین و بیشتر سوالات اساسی رو در بخش اول سوال کنین.  قرار دادن فیلدهای غیر اجباری شانس شما رو واسه جذب مشتری زیاد می کنه.

 

ایجاد اعتماد در کاربران

فرم ثبت نام در سایت راه رابطه مشتریان با شما میشه، پس هر بخش اونو با شناخت کافی از کاربران هدف و انتظار خود از اونا طراحی کنین، به کار گیری عبارات مناسب و تشویق به ثبت نام در بخشای جور واجور سایت از روشای مناسب واسه افزایش مشتریانیه که فرم ثبت نام سایت رو تکمیل میکنن.

  • رنگ دکمه برگشت به فرم ثبت نام در سایت اهمیت خاصی داره و معمولا از سبز، نارنجی و آبی واسه اون استفاده میشه ولی بهتره که رنگ اون در اختلاف با رنگای استفاده شده در سایت باشه.
  • متن استفاده شده در دکمه فرم ثبت نام باید واسه کاربران مشخص کنه که پر کردن اون چی رو به اونا ارائه می کنه.
  • در بالای فرم ثبت نام عنوان مناسبی بذارین که خوب هدف شما از دریافت اطلاعات مشتریان و اون چیزی که در اختیارشون قرار میدین رو بگه. بطور مثال “دریافت خبرنامه وبلاگ سایت به شکل ماهیانه” یا “واسه دانلود فایل و دسترسی به لینکا ثبت نام کنین”.
  • در بخشی از فرم ثبت نام خود به روشنی ذکر کنین که از اطلاعات شخصی افراد استفاده ای نمی کنین و این اطلاعات رو بفروش نمیرسانید. ایجاد اعتماد در کاربران تعداد فرم ثبت نام تکمیل شده در ماه رو زیاد می کنه.

 

محل قرار گرفتن فرم ثبت نام

بیشتر سایتها فرم ثبت نام کوتاهی رو واسه عضویت سریع در کناره سایت قرار میدن که کارایی بالایی هم داره، البته اگه در بخش بالایی سایت باشه (یعنی فضایی که بیننده در نگاه اول و بدون اسکرول میبینه) در چند ثانیه اول حضور در سایت بازدیدکنندگان به سرعت صفحه شما رو بررسی میکنن و تحقیقات انجام شده راه حرکت چشم اونا رو مشخص کرده (eye tracking study).

واسه سایتهای ایرونی فرم ثبت نام اگه در سمت چپ باشه احتمال پر کردن اون به وسیله کاربران نسبت به سمت راست سایت بالا میره البته این موضوع واسه سایتهای جور واجور فرق داره می تونین واسه سایت خودتون با آزمون و خطا به نتیجه مطلوب برسین.

اگه بجای فرم ثبت نام از فرم تماس با ما در سایت استفاده میکنین می تونین صفحه مجزایی واسه اون در نظر بگیرین و اطلاعات تماس خود مانند شماره تماس و نشانی و نقشه گوگل رو هم در اون بذارین.

  • عنوان و فیلد مربوط به اون اگه تو یه جهت باشن فرم ثبت نام شما کوتاهتر به نظر می رسه.
  • از تصویر، منوهای آبشاری و مقادیر از پیش تعیین شده در فرمای خود استفاده نکنین.
  • فیلد شماره تماس یا نشانی رو در فرم ثبت نام قرار ندین مگه اینکه واقعا به اونا احتیاجی باشه

 

بیشتر بخونین: بک گراند تیره