14 ماده غذایی مفید برای تقویت مغز و حافظه | رژیم غذایی

14 ماده غذایی به درد بخور واسه تقویت مغز و حافظه

مغز رو  میشه به عنوان یکی از عجیب ترین اندامای بدن و یا حتی مخلوقات خدا به حساب آورد! مغز آدم دارای تواناییای بسیاریه که آدم با پرورش اون قادر هستش تا اعمال عجیبی رو به اجرا در آورد. در ادامه مطلب شما رو با روشی واسه تقویت مغز آشنا می کنیم. با دکتر سلام همراه باشین.

وقتی مغز آدم رو به فرسودگی میره، هیچ دارویی موجود نیس که این عضو حیاتی رو به حالت قبلی بازگرداند.

ما واسه جلوگیری از فرسودگی مغز کار زیادی نمی تونیم انجام بدیم، مگه اینکه به رژیم غذایی خود توجه کنیم و از این راه جلوی فرسودگی مغز رو بگیریم و حتی اونو تقویت کنیم.

وقتی ما تحت فشار جسمی یا روحی هستیم بدن ما ماده ای التهابی ترشح می کنه. این ترکیبات شیمیایی سیستم ایمنی بدن رو بکار میندازن تا با استرس مقابله کنه. دستگاه گوارش کار سیستم ایمنی و التهاب کنترل می کنه. مواد غذایی به درد بخور واسه مغز پر از انتی اکسیدانت، چربیای خوب، ویتامینا و مواد معدنی هستن که جلوی مریضی مغز رو می گیرن.

سایت «boldsky» بهترین غذاها واسه مغز رو به شما معرفی می کنه.

۱- روغن زیتون

روغن زیتون پر از پلی فنوله. این انتی اکسیدانتی حفاظتیه و از مغز در مقابل بیماریا حفاظت می کنه.

۲- روغن نارگیل

توانایی نورونای مغزی رو واسه به کار گیری انرژی زیاد می کنه و جلوی تولید رادیکالای آزاد رو میگیره. این روغن شامل چربی اشباع شده که به سلامت و کارکرد اجزای مغز کمک می کنه.

۳- آواکادو

آواکادو شامل ویتامین K و فلویته که جلوی لخته شدن خون در مغز و سکته مغزی رو میگیره و به کارکرد ادراکی مغز هم کمک می کنه.

۴- ماهی سلمون وحشی

این ماهی منبع اصلی امگا۳ه و نقش اساسی در سلامتی مغز داره. این یکی از غذاهای اصلی واسه افزایش قدرت مغز است.

۵- بلوبری

این میوه پر از انتی اکسیدانت به درد بخور واسه مغزه. این میوه جلوی التهاب رو میگیره و از مغز در مقابل مریضی حفاظت می کنه.

۶- زردچوبه

این ادویه بخشی از DNA رو تحریک می کنه که بکار کاهش التهاب اختصاص داره. واسه سلامتی مغز خیلی خوبه و از زمانای قدیم به خاطر همین منظور بکار می رفته.

۷- تخم مرغ

تخم مرغ پر از «چولاین» است که نقش اساسی در ارتباطات نورونی در مغز داره. تخم مرغ شامل کلسترول هم هست که ماده اصلی سازنده مغزه و یه انتی اکسیدانت محافظ مغز هم هست.

۸- قاصدک

این گیاه شامل فیبر پیروبوتیکه که باکتریای به درد بخور واسه پشتیبانی از مغز رو در معده و روده زیاد می کنه. این یکی از غذاهای اصلی در افزایش قدرت مغزه.

۹- گردو

گردو شامل مواد غذاییه که واسه سلامت مغز به درد بخور هستن. گروه شامل ویتامین E، امگا۳، مس، منگنز و فیبر به درد بخور واسه باکتریای رودهه که از مغز حفاظت می کنن.

۱۰- مارچوبه

این ماده غذایی پر از فیبر پروبیوتیک است که به افزایش باکتریای به درد بخور در سیستم گوارشی کمک می کنه. این گیاه هم اینکه پر از مواد ضد التهابی و فولیته.

۱۱- کیم چی

این یه غذای کره ایه که پر از باکتریای به درد بخور واسه مغزه و به سلامتی مغز کمک می کنه.

۱۲- کیل (Kale)

کیل از سبزیجات کم هیدروکربوره که پر از ویتامین ث، K، A، پتاسیم و آهنه.

۱۳- بروکلی

این سبزی پر از سولفورفینه که به سم زدایی کمک کرده و التهاب رو کم می کنه و زیان رادیکالای آزاد رو کم می کنه. این یکی از غذاهای اصلی تقویت مغزه.

۱۴- اسفناج

اسفناج انتی اکسیدانت داره و شامل ویتامین K، فلویت و لوتینه که از مغز در مقابل رادیکالای آزاد حفاظت می کنه.

.

منبع : hidoctor.ir

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *