15 بادام برابر است با یک پرس چلوکباب | تغذیه سالم

مواد غذایی سالم بسیاری وجود دارن که مردم باید به جای غذاهای فرآوری شده از اونا استفاده کنن تا هرچه بهتر سلامت بدن خود رو حفظ کنن. مثلا، مغزهای خوراکی و دانه ها فوق العاده به درد بخور هستن چون پر از ویتامین E، چربیای غیر اشباع تک پیوندی، پروتئین و فیبر هستن. این مواد غذایی می تونن احساس سیری دراز مدت رو در فرد بسازن و بر همین پایه، از هوسای غذایی جلوگیری می کنن.

معجزه ۱۵ بادام!

به گزارش مجله آکا ایران به نقل از “ارگانیک هلث تیم”، طبق یافته های مطالعه بالینی انجام شده روی آدمایی که مشکلات قلبی داشتن، مصرف بادام می تونه کلسترول خوب خون (HDL) رو زیاد کنه. به این بیماران روزانه ۱۰ گرم بادام داده می شد.

جدا از بهبود کلسترول خوب، بادام توانایی کاهش سطوح تری گلیسیرید و کلسترول بد خون (LDL) رو هم داره. علاوه بر این، شاخص آتروژنیک هم کم میشه که شرایط خوبی حساب می شه چون این شاخص با بعضی از مشکلات عروقی و التهاب پیوند خورده.

از دیگر فواید مصرف ۱۵ دانه بادام در روز میشه به موارد زیر اشاره کرد:

سلولای سالم با ویتامین E

بادام پر از ویتامین E هستش، که یه آنتی اکسیدان عالی واسه ایمن نگه داشتن سلولا از استرس اکسیداتیو در غشای سلولی حساب می شه. مصرف منظم بادام می تونه از آدم در برابر مشکلات قلبی، سرطان و فراموشی مراقبت کنه.

واسه دیابت

بادام منبع خوبی واسه چربیای سالم، مقداری کربوهیدارت، پروتئین و فیبره، که ترکیبی ایده آل واسه افراد گرفتار به دیابت حساب می شه. علاوه بر این، مصرف بادام ماده معدنی منیزیم رو در اختیار بدن قرار میده، که واسه بیشتر از ۳۰۰ کارکرد بدن مانند کنترل قند خون لازمه.

آنتی اکسیدانا

با در نظر گرفتن محتوای بالای آنتی اکسیدانا که واسه مقابله با رادیکالای آزاد و هم اینکه استرس اکسیداتیو لازمن، مصرف بادام می تونه از مشکلات قلبی و سرطان پیشگیری کنه.

واسه فشار خون بالا

مصرف بادام به پیشگیری از سکته مغزی، حمله قلبی، و آسیب کلیوی کمک می کنه چون این ماده غذایی منبع خوبی واسه منیزیمه.

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *