15 حرکت ورزشی برای خوش هیکل شدن

این مطلب از هفته نامه سلامت، شما رو با 15 تمرین ورزشی آشنا می کنه که انجام روزانه اونا می تونه شما رو به همین معنا خوش هیکل تر کنه.

چیجوری خوش اندام شیم؟

1- روی یه صندلی دسته دار بشینین. ساق دست دست هاتون رو روی دسته صندلی بذارین. ران های تون رو به هم بچسبونین و تلاش کنین پاهای تون رو دست کم 6 سانتی متر از سطح زمین بالاتر بیارین.

10 ثانیه در این وضعیت بمونین و دوباره به حالت اول برگردین.

شما باید این حرکت رو از 5 مرتبه در روز شروع کنین و کم کم به 20 مرتبه در روز برسونین.

2- روی یه بالش به پشت دراز بکشین. دستان خود رو در امتداد بدن تون بذارین و پاهای تون رو به هم بچسبونین. حالا تلاش کنین که بدون به کار گیری دست، پاهای تون رو 15 تا 20 سانتی متر بالا بیارین و دست کم 5 ثانیه در این وضعیت بمونین. این حرکت هم می تونه از 5 مرتبه در روز شروع شه و به 20 تا 25 مرتبه هم برسه.

3- وقتی پیاده روی می کنین، هنگام راه رفتن بدن خودتون رو به سمت چپ و راست مایل کنین. با این کار، هم شکم تون آب می شه و هم پهلوهای تون.

4- از حلقه های ورزشی واسه کوچیک شدن شکم تون استفاده کنین. شما می تونید در اول کار، تنها روزی 2 دقیقه یا 50 بار حلقه بزنین و کم کم حلقه زدن رو تا 30 دقیقه هم ادامه بدین.

5- دراز و نشست یکی از موثرترین و ساده ترین ورزش هاییه که می تونه شکم رو کوچیک کنه.

پس به پشت روی زمین دراز بکشین. دست های تون رو پشت گردن خود گره بزنین و هر چند بار که می تونید حرکت دراز و نشست رو تکرار کنین و در روزای بعد، دفعات تکرار حرکت رو زیاد کنین.

6- هنگام پیاده روی، ضربه های سبک و آرومی رو با انگشتان دست به شکم تون وارد کنین. این جوری جنب و جوش ماهیچه های شکم خود رو افزایش می بدین و باعث می شید که اونا چربی بیشتری بسوزونن.

7- به پشت دراز بکشین. یه بالش کوچیک زیر پاشنه پاهای تون بذارین و دست های تون رو هم جهت با پهلوای تون روی زمین بذارین. دو دمبل نیم تا دو کیلویی در دست بگیرین و بعد دست هاتون رو به صورت صاف 10 سانتی متر از سطح زمین بالا بیارین. 10 ثانیه در این حالت بمونین، 5 ثانیه استراحت کنین و این حرکت رو دست کم 7 بار در روز انجام بدین.

8- همون طور که نشسته اید و مشغول کارای روزمره تون(مثلا تماشای تلویزیون) هستین، با کف دست خیلی آهسته به شکم خود ضربه بزنین.

9 – طناب زدن هم واسه کوچیک کردن شکم خیلی خوبه، به شرطی که شما دست کم روزی 50 مرتبه طناب بزنین.

10- زیاد یه جا نشینین. نشستن طولانی مدت باعث چاق شدن افراد می شه و این چاقی ها هم بیشتر در ناحیه ران پا و شکم رخ می دهد. شاید بخاطر این باشه که بیشتر رانندگان شکم بزرگی دارن.

11- سر پا وایسید. دو دمبل نیم تا دو کیلویی دست تون بگیرین و دست های تون رو به حالت عمود با بدن تون بذارین. حدود 20 ثانیه در این حالت بمونین و بعد از 10 ثانیه استراحت این حرکت رو دوباره انجام بدین. واسه هر چی زودتر آب شدن شکم تون باید این حرکت رو دست کم روزی 15 مرتبه انجام بدین و به مرور اونو به 30 مرتبه در روز هم برسونین.

12- در طول روز شکم بندهای سفت و محکم رو دور شکم خود ببندین.

13- سر پا وایسید. دست های تون رو به طور کامل از هم باز کنین و یه پای تون رو از روی زمین وردارین و بدن تون رو به سمت جلو و پای بلند شده تون رو به سمت عقب مایل کنین. چند ثانیه در این وضعیت بمونین و در هر مرتبه تکرار، پای بلند شده تون رو جا به جا کنین.

14- به پشت دراز بکشین.

دستان خود رو پشت سرتون قلاب کنین و کمی سر و شونِه های تون رو به سمت جلو مایل کنین.

این حرکات رو در حالی انجام بدین که پاهای تون به صورت عمود با بدن تون قرار دارن.

15- به پشت دراز بکشین.

زانوهای تون رو کمی خم کنین.

دست های تون رو پشت گردن تون قلاب کنین و سر و شونِه های تون رو تا وسط کمر به سمت جلو مایل کنین.

 

منبع : tebyan.net

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *