تقسیم مشتری و هدف گذاری – راهنمای

بازاریابی اغلب به منظور درک و هدایت فعالیتهای بازاریابی ، مفاهیم تقسیم ، هدف گذاری و موقعیت یابی (STP) را ترسیم می کند. و در حالی که این ترکیب کلاسیک تهدید سه گانه در طیف گسترده ای از فعالیتهای بازاریابی مفید است ، توجه به این نکته مهم است که تقسیم کاربر و تقسیم بازار به روشهای متفاوت در سفر مشتری دیجیتال از سفر سنتی استفاده می شود.

دیجیتال

بازاریابان همواره در تلاشند تا پیام مناسب را به گروه مناسب منتقل کنند ، اما در بازاریابی دیجیتال ارزیابی رفتار خریدار و درک سفر از آنها دشوارتر است و بنابراین بخش بندی مخاطبان شما و هدف قرار دادن پیام شما دشوارتر است.

در اینجا ما در مورد اهمیت تقسیم بندی و هدف قرار دادن در حوزه دیجیتال و همچنین چند نکته و ابزار ارائه می دهیم تا بتوانید در مسیر درست حرکت کنید.

خریدار Persona چیست؟

احتمالاً اصطلاح “شخصیت خریدار” را که در محافل تجاری و بازاریابی شناور است ، شنیده اید و ممکن است از خود بپرسید که این چیست. شخصیت خریدار توضیحی درباره مشتری ایده آل شما است. ایجاد چند کاراکتر خریدار متفاوت می تواند به شما در درک بهتر مخاطبان کمک کند تا بتوانید راهبردهای فروش و فروش را هدف بگیرید و مخاطبان خود را تقسیم کنید.

هنگام ایجاد یک الگوی شخصیت خریدار ، می خواهید اساساً افرادی را که به احتمال زیاد کالاها و خدمات شما را خریداری می کنند تصور کنید. در اینجا چند سؤال وجود دارد که باید در هنگام ساختن شخصیت های مشتری ایده آل خود در نظر بگیرید:

     

  • آنها چه کار می کنند؟
  •  

  • آنها چند سال دارند؟
  •  

  • سرگرمی های آنها چیست؟
  •  

  • حقوق آنها چقدر است؟
  •  

  • آنها کجا زندگی می کنند؟
  •  

  • اهداف کوتاه مدت و بلند مدت آنها چیست؟

نکته این تمرین درک روشهای مختلفی است که می توانید با پیامی به آنها نزدیک شوید که به آنها امکان می دهد بدانید که می توانید به آنها در رسیدن به آنچه می خواهید یا نیاز دارید کمک کنید.

تقسیم بندی مخاطبان چیست؟

تقسیم مخاطب زمانی است که شما مخاطبان خود را بر اساس معیارهای مختلف از جمله جمعیتی و استفاده از رسانه به گروههای مختلف تقسیم می کنید. بازاریابان دیجیتال مخاطبان را به عنوان بخش اصلی یک استراتژی بازاریابی هدفمند تقسیم می کنند.

تقسیم مخاطب در حوزه دیجیتال بسیار مهم است زیرا مصرف کنندگان از همیشه توانمندتر هستند. نه تنها این ، آنها تصمیم می گیرند با سرعت بیشتری نسبت به گذشته تصمیم بگیرند. بنابراین ، چالش بازاریاب های دیجیتال درک این مسئله است که چگونه آنها را در فرآیند تصمیم خرید گیر آورند – برای انجام این کار ، آنها باید همه تلاش خود را انجام دهند تا طرز تفکر و رفتار مخاطبان خود را بفهمند.

اگر سؤال دارید در مورد تقسیم مخاطبان از کجا شروع کنیم ، در اینجا چند قسمت اصلی برای تفکر وجود دارد.

رفتار خرید گذشته

شما می خواهید خریداران قبلی خود را از خریداران جدید جدا کنید ، زیرا با توجه به روابطی که قبلاً ایجاد کرده اید ، متفاوت با مجموعه های مختلف افراد درگیر خواهید شد. برای این منظور ، بخشهای شما بر اساس الگوی خرید و حتی انواع محصولاتی که خریداری می کنند ، می توانند متفاوت باشند. نکته اصلی پیش بینی نیازهای آینده آنها خواهد بود تا بتوانید قبل از اینکه آنها واقعاً متوجه شوند ، آنچه را که نیاز دارند را به آنها نشان دهید.

کانالهای اجتماعی اصلی

دانستن اینکه مردم و محتوای شما در چه مواردی مصرف می کنند ، می تواند به سمت نحوه فروش کالاها و خدمات خود به مخاطبان مختلف پیش برود. این می تواند در مورد انواع چیزهایی که آنها ترجیح می دهند و همچنین نحوه تعامل با دوستانشان برای شما تعریف کند. روش های زیادی نیز وجود دارد که می توانید از کانال های اجتماعی خود برای هدف گذاری استفاده کنید ، بنابراین این دو وقتی که در حال کار روی یک استراتژی هستید ، به روش های مختلف دست به دست هم می دهند.

بخش بندی روانشناختی / شیوه زندگی

بعضی اوقات افراد مخاطبان خود را با توجه به ویژگی های خاص ، ارزش های فرهنگی یا سبک های زندگی تقسیم می کنند. این همچنین می تواند مربوط به وقایع جاری باشد. این نوع تقسیم بندی می تواند دشوار باشد زیرا همیشه در قالب اطلاعات مشخص مانند تقسیم جغرافیایی یا سن نیستند ، که مجموعه ای از داده های واضح و مشخص هستند. این ممکن است بیشتر در مورد ارزش ها ، ترجیحات و یا عوامل شیوه زندگی باشد. روانشناسی مستلزم این است که بازاریابان کمی عمیق تر حفار کنند. برای این منظور ، مواردی مانند نظرسنجی ها و آزمونهای فیس بوک می توانند شگفتی سازند.

روانشناسی

هدف گذاری

هنگامی که مخاطبان خود را به گروه های مناسب تقسیم کردید ، می توانید به بهترین روش ها برای تمرکز بر گروه های مختلف و جلب توجه آنها از طریق کمپین های بازاریابی توجه کنید. شما می خواهید این کار را با توجه به مشخصات جمعیتی آنها انجام دهید – و آمار جمعیتی و شخصیت خریدار آنها سرنخهایی را در مورد انواع چیزهایی که برای آنها ارزش قائل هستند به شما ارائه می دهند.

پس از ارسال پیام موثر ، می خواهید بدانید که چگونه مشتریانی را که می توانید آدرس دهید و حفظ کنیددر حال حاضر مشغول (به عنوان مثال ، از طریق برنامه های وفاداری مشتری) و همچنین نحوه پرداختن به مشتریانی که دنبال خرید نکرده اند.

بارگیری مجدد

دانستن اینکه چرا مردم تصمیم به باز کردن ایمیل یا ماندن در وب سایت شما نگرفته اند ، می توانند سرنخ های ارزشمندی را ارائه دهند. برای این منظور ، تکنیک های بازاریابی یا بازخوانی می تواند کمک کند. تکنیک های بازاریابی معمولاً از کوکی ها برای ردیابی مخاطبان شما استفاده می کنند و می بینند پس از ترک سایت شما چه کاری انجام می دهند. این کوکی به شما کمک می کند تا تبلیغات هدفمند خود را به افرادی که قبلاً از سایت شما بازدید کرده اند ، ادامه دهد.

بازپرداخت بهتر است به عنوان بخشی از یک استراتژی گسترده مبتنی بر استفاده شود و برای کلیه اندازه های تجارت مناسب نیست. از آن با استراتژی های بازاریابی محتوای ورودی و خروجی استفاده کنید تا بتوانید از طریق چندین سیستم عامل تبدیل کنید. توجه داشته باشید که قبل از اجرای برنامه های retargeting باید درک کنید که چه چیزی ترافیک شما را هدایت می کند – این راهی برای ایجاد ترافیک نیست.

بازاریابی محتوا

همه اینها باعث می شود تا نه تنها مشارکت مشتری به صورت بصورت واقعی ، بلکه اساساً داده نیز درگیر شود. آیا مشتریان شما انسان هستند که باید از این طریق مورد خطاب قرار گیرند؟ کاملا. اما آنها همچنین مملو از اطلاعاتی هستند که می توانند به شما در شکل گیری و اصلاح استراتژی خود برای رسیدن به فعالیت های بهتر STP در آینده کمک کنند.

نکته: پیشنهادات منحصر به فرد را ارائه دهید

شما می توانید از کانالهای اجتماعی به روشهای مختلف برای ارائه تجربیات منحصر به فرد به مشتریان استفاده کنید تا آگاهی از برند و تعامل بهتر با ابتکارات و محصولات خاص انجام شود درگیر شدن در زمان واقعی می تواند به شما در درک عادات خرید و سفر آنها کمک کند. بنابراین ، هنگامی که شما در مراحل مختلف تجربه جالبی را به آنها ارائه می دهید ، می توانید عمق بیشتری از اطلاعات پیدا کنید و آنها نیز می توانند در مورد شما اطلاعات بیشتری کسب کنند.

این می تواند به شکلی از رویدادها ، مسابقات ، تخفیف ها باشد – هر آنچه برای داستان برند شما مناسب است و چیزی را با ارزش برای مشتری ارائه می دهد. چیزی به عنوان یک هشتگ در واقع می تواند باعث تعجب شود که در تعامل در زمان واقعی با استفاده از رسانه های اجتماعی صورت می گیرد. #putacanonit Red Bull مثال عالی از یک کمپین هشتگ است که با الهام از عکس شخصی ساخته شده است.

نکته: ابزارهای مفید

تعدادی ابزار وجود دارد که در وب وجود دارد و بسیاری از ابزارهای بازاریابی محتوا دارای ویژگی های تقسیم بندی و هدف گیری هستند که در آنها ساخته شده است. در اینجا چند ابزار چند منظوره و همچنین ابزارهای خاص که ممکن است بخواهید آنها را امتحان کنید در صورت نداشتن چیزی که کار کند وجود دارد. خوب هنوز برای شما

     

  • Marketo و Mail Chimp سیستمهای اتوماسیون ایمیل تنظیمات داخلی دارند که به شما کمک می کند تا مخاطبان را تقسیم کنید.
  •  

  • مدیر گوگل Tag به کاربران امکان می دهد برای ادغام با برچسب ها و خدمات وب ، قوانین خاص خود را تهیه کنند. ممکن است بخواهید برای استفاده از این اطلاعات کمی در حال توسعه وب داشته باشید و از روشهای پیچیده تری نسبت به برخی از ابزارهای عمومی استفاده می شود.
     
  • فعال کننده به شما امکان می دهد اطلاعات مخاطبان غیر دیجیتالی خود را وارد کنید (به عنوان مثال ، اطلاعاتی که ممکن است در رویدادها جمع آوری کنید) و مواردی از این قبیل می توانید از فعال کننده ها (مانند این یکی از Umbel) استفاده کنید تا به شما در درک و بخش بندی داده ها کمک کند. >
     
  • ابزار مخاطب سفارشی فیس بوک روشی ساده برای هدف قرار دادن تبلیغات فیس بوک شما از طریق ایمیل است. شما فقط ایمیل را به فیس بوک صادر می کنید و یک لیست مشتری را بر اساس ویژگی های مورد نظر خود ایجاد می کنید.

افکار نهایی

هرچه طرح های دیجیتال مارکتینگ شما شخصی تر باشد ، بهتر می توانید با مشتریان درگیر شوید. این روزها فناوری های بیشتر و بیشتری به بازار عرضه می شوند (به چت روبات ها و کیوسک های مخصوص سرویس دهی خودکار فکر کنید) که به مشاغل این فرصت را می دهند که در سطوح جدید شخصی سازی شرکت کنند.

اتوماسیون و روبات ها می توانند در جهت کارآمدتر کردن کارها به خوبی کار کنند ، اما مهمترین راه برای آگاهی از برند و درک مشتریان شما مطمئناً با درگیر کردن هر زمان ممکن در زمان واقعی است.

پست های مرتبط:

     

  • ۵ مؤلفه های اصلی صفحات فرود که تبدیل می شوند
  •  

  • چگونه می خواهیم از مدیر بازاریابی خود برای افزایش استفاده کنید
  •  

  • اهمیت داده های ساخت یافته در سئو
  •  

  • ظهور تجارت موبایل: چگونه تجارت شما می تواند از مزایای آن استفاده کند
  • موبایل

     

  • بازاریابی داخل کشور بیش از دو برابر بیشتر از خارج از مرز تولید می کند