نمره را بشناسید: چگونه شاخص فروش اجتماعی خود را تقویت کنید

شاخص فروش اجتماعی (SSI) ابزاری است که توانایی ما را در رابطه با فروش یک مارک یا محصول از طریق کانال های اجتماعی می سنجد. داشتن حس SSI به ما این امکان را می دهد تا بازاریاب ها و فروشندگان بهتر شویم و ببینیم که با تعامل چقدر موفق هستیم. هرچه SSI ما بهتر باشد ، ما قادر به فروش خود و محصولات خود خواهیم بود.

این عبارت پس از چند سال پیش که لینکدین فروش اجتماعی خود (سابق) را معرفی کرده است ، شروع به جریان اصلی کرد – و گرچه به طور کلی به ظرفیت یک شخص مربوط به فروش مربوط می شود ، اما این کار ابتکاری جالب برای کسانی بود که سعی در تقویت تصویر حرفه ای خود داشتند. از طریق خود سایت به عبارت دیگر ، این یک ابزار بازاریابی مناسب برای لینکدین است تا افراد را با فروش خود در سایت مشغول کند.

با داشتن یک عبارت خاص اختصاص داده شده به اقدامات و اندازه گیری چگونگی فروش خود در اصل به عنوان حرفه ای ، می توانیم درک بهتری از آنچه باید انجام دهیم برای بهبود SSI خود داشته باشیم و به همین دلیل در حوزه حرفه ای دیجیتال رقابتی تر شویم. (اگرچه این مفهوم کاملاً به لینکدین مربوط نیست ، برای اهداف این بحث ما به طور مرتب به لینکدین مراجعه خواهیم کرد زیرا این روزها برای مارک شخصی و حرفه ای مهم است و فاکتور SSI خاص خود را در آن ساخته شده است.)

دیجیتال

بهترین روشهای SSI چیست و چگونه آن را بهبود می بخشیم؟ برای اطلاعات بیشتر، به خواندن ادامه دهید.

فروش اجتماعی چیست؟

به معنای کلی ، فروش اجتماعی به استفاده از شبکه های اجتماعی برای یافتن و پرورش سرب و چشم انداز اشاره دارد و ممکن است در حوزه B2B یا B2C موثر باشد. وقتی در مورد SSI صحبت می کنیم ، در مورد چگونگی مهارت مهارت فروش خود در مورد شخص صحبت می کنیم.

در حوزه شغلی ، فروش دیجیتالی و اجتماعی فعالیتهای مختلفی را شامل می شود که به طور معمول حول مارک تجاری شخصی می چرخد ​​و به همین منظور ، به طور معمول شامل رسانه های اجتماعی به عنوان بخشی از تقویت یک اعتبار است. از آنجا که ما پروفایل های بیشتر و بیشتری ایجاد می کنیم (و به طور خاص پروفایلهای حرفه ای از طریق لینکدین) ، ما در اصل ما خودمان را در سطح حرفه ای شخصی می فروشیم که قبلاً ندیده ایم تا بتوانیم با دیگران ارتباط برقرار کنیم.

همچنین می تواند به جستجوی اجتماعی مربوط باشد ، این بدان معناست که ، در میان چیزهای دیگر ، ما روشهای خلاقانه ای برای ارتباط با مشتری و مشتری پیدا می کنیم. بنابراین یک فروشنده اجتماعی نوآور قادر خواهد بود ، به عنوان مثال ، از برخی خصوصیات اجتماعی یا جمعیتی خاص استفاده کند تا مشتری را به روشی پیدا کند که قبلاً انجام نشده است.

اما این فقط مربوط به آشنایی مشتریان و مشتری ها نیست ، بلکه به ایجاد آگاهی از مارک نیز مربوط می شود. این ممکن است مارک شخصی شما باشد و یا خود را به عنوان یک کارآفرین به فروش می رسانید حتی در حالی که با شرکت ها و آژانس های دیگری به عنوان فریلنسر همکاری می کنید.

برای این منظور ، بسیاری از ما احتمالاً در حال تمرین فروش اجتماعی در برخی از سطح ، حتی به طرز ظریف یا غیر رسمی از طریق پروفایل های اجتماعی حرفه ای مانند لینکدین هستیم.

چرا متخصصان بازاریابی دیجیتال باید به فروش اجتماعی اهمیت دهند؟

طبق یک مطالعه ، تقریبا نیمی از مشاغل B2B یک برنامه فروش رسمی دارند و تعداد بیشتری از آنها به خوبی پیش می روند. مارک های امروز باید به فروش اجتماعی اهمیت دهند ، زیرا این اصلی ترین راه جذب افراد است. و چه ما به طور رسمی در “فروش” هستیم یا نه ، هر کس حرفه ای مرتبط با بازاریابی را دنبال می کند ، برای موفقیت باید به درک اهمیت مشارکت و پرورش منجر شود.

طبق گفته لینکدین ، ۷۸٪ افرادی که برای فروش از اجتماعی استفاده می کنند از همسالان خود که استفاده نمی کنند اجتماعی هستند – بنابراین واضح است که این سود بسیار خوبی دارد. در اینجا به چند دلیل اشاره میکنیم:

همکاری و شبکه سازی

ایجاد روابط در سطح تیم و حتی پیدا کردن موارد دیگری در زمینه شما مانند تأثیرگذار برای ارتقاء برند شما می تواند مسیری طولانی را طی کند. این برخلاف بازاریابی سنتی است ، جایی که هنجارشکنی یا سرماخوردگی یک هنجار بود (اما هرگز واقعاً مورد استقبال واقع نشده اند). با فروش اجتماعی ، فرصت های بیشتری برای شناسایی و درگیر شدن با سرب های جدید داریم ، به آرامی و گرمی از آن دست می یابیم ، به جای اینکه آنها را با قدم از آبی بیرون بیاوریم.

مخاطبان شما آماده هستند

لینکدین ادعا می کند که بیش از سه چهارم از خریداران آماده مکالمه در فضای B2B هستند و این به ویژه در مورد تأثیرگذارانی که قبلاً دارای یک اسم قوی هستند در ارتباط با پروفایل های خود صدق می کند. بنابراین اساساً حداقل در این پلتفرم ، شما در حال حاضر مخاطب داخلی دارید که آماده و مایل به مکالمه است.

برای ماندن در صدر رقابت

اگر قبلاً در مورد اهمیت فروش اجتماعی قانع نشده اید ، می توانید مطمئن باشید که رقبای شما در این جهت حرکت می کنند. و این به ویژه در مورد هزاره ها اتفاق می افتد – حدود ۷۸٪ هزاره ها مرتباً از بخش های اجتماعی استفاده می کنندللینگ ، و بسیاری از آنها ادعا می کنند که این لاینفک عملکرد بالا است.

برندسازی شخصی

فروش اجتماعی مربوط به راه اندازی خودتان به عنوان یک حرفه ای ، به اشتراک گذاری مطالب در آنجا و ایجاد مرجعیت است. متخصصان لینکدین می خواهند با یک برند قدرتمند و افرادی با حضور پررنگ مانند رهبران تفکر محترم درگیر شوند. بنابراین اگر دانشجوی بازاریابی دیجیتال هستید یا یک حرفه ای جدید هستید ، این مکان بسیار خوبی برای شروع کار است – فعالیت های تجاری سازی شخصی شما نمونه هایی از چگونگی فروش اجتماعی می باشد.

دانشجو

فهرست فروش اجتماعی چیست؟

SSI روشی است برای سنجش میزان فروش افراد خوب و غالباً این نوع کارهایی است که در لینکدین انجام می دهند – یعنی: برای فروش خود. بنابراین ، در حالی که فراتر از بازاریابی شخصی و مارک تجاری است ، لینکدین آن را با توجه به شبکه حرفه ای آنها اندازه گیری می کند.

در حدی که SSI شما واقعاً به شما تصویری می دهد که چقدر خوب می دانید چگونه می توانید از ابزارهایی که در اختیار دارید برای ایجاد روابط استفاده کنید ، واقعاً نمی توانید با این اشتباه روبرو شوید که این یک تمرکز و انگیزه اصلی باشد. جلوتر از رقابت باشید

ایجاد و ساخت SSI شما

پیشنهادات زیر بیشتر مربوط به بازاریابی حرفه ای از طریق لینکدین است ، اما این را بخاطر بسپارید که این یک بازنمایی واقعی از نحوه توانایی بازاریابی و مشارکت شما است ، بنابراین می تواند در زمینه های مختلف فروش اجتماعی کاربرد داشته باشد.

ایجاد یک پرسنل حرفه ای

احتمالاً می دانید که شخص خریدار چیست ، بنابراین اگر در لینکدین هستید ، ممکن است سعی کنید شخصی را ایجاد کنید که مربوط به همکاران ، مشتریان یا کارفرمایان ایده آل شما باشد. همچنین می توانید مشخصات شخصی خود را از منظر کفش این افراد مشاهده کنید – آیا واقعاً آنها به پروفایل شما جذب می شوند و می خواهند با شما درگیر شوند آیا شما این هستید که یک پیام سریع برای آنها ارسال کنید؟ به نرخ تکمیل در لینکدین توجه کنید تا در پر کردن مشخصات کامل خود به شما کمک کند.

نکته دیگری که باید از آن آگاه باشید اینست که ، هنگامی که شبکه می کنید ، باید روی یک ارزش ویژه خاص برای کارفرمایان یا مشتریانی که متقاضی هستند ، تمرکز کنید.

استفاده از ابزارهای مرتبط با

از ابزارهای رایگان در لینکدین استفاده کنید تا بدانید که چگونه پروفایل خود را توسعه داده اید ، تاییدیه های حرفه ای را ارائه داده و از آنها تبریک می گیرید. همچنین می توانید محتوای خاص صنعت را از طریق وبلاگ نویسی و ابزارهای ویدئویی آنها و همچنین در نمایش اسلاید به اشتراک بگذارید ، که همه اینها روشهای بسیار مؤثر در ایجاد اقتدار در صنعت شما هستند.

خودکار نکنید (بیش از حد)

بدیهی است که ما باید از ابزارهای اتوماسیون برای تهیه و مدیریت لیست های ایمیل برای هدف قرار دادن اینکه آیا این کاری است که ما برای یک شرکت دیگر یا برای خودمان انجام می دهیم استفاده کنیم ، اما وقتی خیلی اتوماسیون هستیم ، به اندازه کافی شخصی نیستیم. بنابراین از ابزارهای خودکار استفاده نکنید و از رباتهای اجتماعی برای همه اهداف اجتماعی خود استفاده نکنید. نکته این است که خودتان باشید و در صورت امکان چهره خود را نشان دهید.

ایجاد اتصالات با کیفیت بالا

مهم نیست که تعداد دنبال کننده های شما چه اهمیتی داشته باشد ، کیفیت اتصالات شما است. افراد مناسب خوشحال خواهند شد شما را به سمت فرصت های بیشتر سوق دهند ، خواه این شما را به عنوان یک کارمند یا همکار بالقوه جذب کند.

یک قانون خوب این است که فقط با افرادی تماس بگیرید که احساس می کنید واقعاً دوست دارید! به نظر می رسد واضح است ، اما گاهی اوقات ما آنقدر گرفتار کارهایی می شویم که مردم انجام می دهند و ما متوقف نمی شویم که چگونه آنها را بررسی کنیم – آیا این شخصی است که فکر می کنید دوست دارید قهوه داشته باشید یا حتی از آن آویزان شوید. در یک مهمانی با؟

گروه های لینکدین یک راه عالی برای ارزیابی نه تنها افرادی که در صنعت شما هستند حرفه ای واقعی هستند ، بلکه افرادی هستند که در مورد گفتگو احترام و کمک می کنند.

نتیجه گیری

فروش اجتماعی در واقع به معنای نشان دادن ارزش چشم انداز شما بر اساس چیزی است که علاقه مند به آنها هستند و می خواهند با شما درگیر شوند و تا این حد ، این مهم است که شما به افرادی با یک پیشنهاد ارزشمند نزدیک شوید ، نه از “سؤال” استفاده کنید. برای مشخص کردن چیزی که اتصالات شما واقعاً به آن علاقه مند باشد و مکالمه ای را از آنجا شروع کنید.

آیا می توانید برای خودتان و مشاغل (بازرگانی) ای که نمایندگی می کنید ، اعتبار محکمی برقرار کنید؟ آیا می توانید نیازهای مصرف کننده و مشتری را پیش بینی کنید و اطلاعات واقعی را به روشی سازنده به مردم ارائه دهید؟ نمره SSI شما نشان می دهد که در این همه چیز چقدر خوب هستید ، و این یک روش عالی برای کمک به شما در درک توانایی خود در بازار و فروش خود است.

در عین حال ، باید به خاطر داشته باشید که نمره SSI شما فقط یک شاخص است – این حرفها راجع به شما حرفه ای یا شخصی نمی گویدلیلی دقیقاً مانند هر متریک دیگر ، باید از آن به عنوان فشارسنج و محرک استفاده کنید – خیلی به آن متصل نیستید و به نوعی “معنا” استفاده نمی کنید!

افرادی را که دوستشان دارید دنبال کنید – مشتریان یا کارفرمایان رویایی شما “شخصیت هدف” شما هستند – شما از آنها درخواست “کار” نمی کنید ، به آنها می فروشید ، بلکه به روشی اجتماعی نیز وجود دارد ، بنابراین از این طریق این یک نمایش قدرتمند از مهارتهای شماست .

پست های مرتبط:

     

  • ۵ ابزار برتر برای ساختن اینفوگرافیک
  •  

  • استفاده از توییتر برای فروش دیجیتال: چشم انداز موثر و رانندگی فروش بیشتر
  •  

  • ۱۰ راهکار مؤثر برای رشد حرفه ای دیجیتال خود
  •  

  • ۴ نکاتی برای ایجاد ایمیل های اغوا کننده و دریافت آنچه می خواهید
  •  

  • ۶ قدم برای کمک به ارسال وبلاگ خود در صعود به رتبه های گوگل